Cerem acces permanent bicicletelor in metrou
SCRISOARE DESCHISA
In atentia : conducerii Metrorex
Din partea : asociatiei BATE SAUA SA PRICEAPA IAPA
Data : 24.01.2011
Bună ziua Doamnelor şi Domnilor Directori!
Dorim sa salutam initiativa Dvs. de a extinde intervalul orar in cadrul caruia este permis accesul bicicletelor si sa adaugam cateva propuneri:
NU suntem convinşi că introducerea accesului cu bicicleta DOAR in weekend si in timpul saptamanii dupa orele 21, va stimula prea mult utilizarea bicicletei în defavoarea automobilului personal.
Bicicleta trebuie utilizata ca mjloc alternativ de deplasare in scopuri utilitare, in timpul saptamanii, atunci cand aglomeratia auto face ravagii in oras ! Vă propunem din nou să luaţi în calcul permiterea accesului zi şi noapte. Evident, sustinem introducerea unui orar adecvat, care sa evite orele de varf – cand nici biciclistilor nu le va fi utila o facilitate la care nu vor avea acces confortabil…
Salutam initiativa Metrorex de a nu percepe o taxa suplimentara pentru biciclete. Referitor la posibila plata suplimentara a transportului bicicletei in Metrou, inclinam sa propunem promovarea bicicletei ca PRIORITATE URBANA si sa fie oferite, in continuare, aceste facilitati gratuit.
In numele Federatiei Biciclistilor din Romania, in numele cetatenilor care utilizeaza Metroul bucurestean, asociatia BATE SAUA SA PRICEAPA IAPA doreste sa aduca la cunostinta conducerii Metrorex si a publicului calator, ca TRANSPORTUL INTERMODAL este unul dintre elementele esentiale de planificare strategica a transportului urban, in toate marile aglomerari metropolitane.
Transportul intermodal presupune incurajarea (prin conditii de SIGURANTA si CONFORT) utilizarii diferitelor mijloace de transport non-poluante si eficiente spatial pentru a traversa zonele aglomerate ale oraselor sau pentru a acoperi in timp util distante mult prea mari pentru a putea fi parcurse pe jos sau cu bicicleta.
Dorim sa va aducem la cunostinta si faptul ca la ora actuala orice strategie de transport urban inteligenta si productiva, se bazeaza pe PRINCIPIUL PROACTIVITATII, nicidecum pe cel al REACTIVITATII, mai exact se pleaca de la premiza ca mai intai se asigura conditiile de SIGURANTA si CONFORT, dupa care promovarea (prin educatie) noii infrastructuri ii va convinge foarte usor pe cetateni sa isi adapteze din mers noul stil de mobilitate personala.
NU trebuie asteptate cozi de biciclisti la intrarea in Metrou, pentru a se lua o decizie de bun simt : subliniem inca odata ca parcarile publice de biciclete (pazite, accesibile, luminate, vizibile), trebuie sa apara peste tot la statiile de Metrou, astfel incat cetatenii sa fie atrasi sa foloseasca bicicleta in combinatie cu transportul public subteran, ca ALTERNATIVA EFICIENTA la utilizarea automobilului personal.
‘ Cu bicicleta la metrou’ este unul dintre programele asociatiei ‘BATE SAUA SA PRICEAPA IAPA’ , alaturi de alte programe educative sau informative pe care le deruleaza echipele organizatiei in colaborare cu alte ONG-uri, autoritati locale, corporatii sau institutii publice. Pana acum activitatea a fost unilaterala, fara o colaborare oficială cu Metrorex.
Asteptam cu nerabdare o intalnire cu reprezentantii Metrorex.
Va anuntam ca vom organiza in curand o masa rotunda pe aceasta tema (la sediul asociatiei ‘Bate Saua’ si al ‘Federatiei Biciclistilor din Romania’ din sos. Iancului nr 100 sector 2 Bucuresti) in cadrul careia dorim sa va avem invitati principali!
Deasemenea, vom continua sa dezbatem si noi, in cadrul Grupului de Lucru din Primaria Generala a Municipiului Bucuresti, infiintat de BateSaua si alte ONG-uri acum doi ani, care are ca obiective promovarea utilizarii bicicletei si dezvoltarea unei infrastructuri specifice in Bucuresti, unde va invitam la discutii.
Va vom pune la dispozitie, la cerere, materiale informative cu privire la tipurile de parcari de biciclete, standarde europene, criterii de amplasare.
Va multumim anticipat, cu deosebit respect,
GeoBateŞaua
Presedinte Asociatia BATE SAUA SA PRICEAPA IAPA
Vice-Presedinte FEDERATIA BICICLISTILOR DIN ROMANIA
,
www.batesaua.ro, www.batesaua.ro/blog
velorutia.ro, velorutia.ro/blog
www.hartavelo.ro / www.velomap.ro
www.velobello.wordpress.com
Anexa 1
17 ianuarie 2011
Metrorex se numara printre companiile care deruleaza programe ecologiste. Totodata, urmareste permanent cresterea satisfactiei clientilor, calatori cu metroul, inclusiv a biciclistilor, acestia fiind un segment important al publicului calator. Mersul pe bicicleta ajuta la pastrarea aerului curat. Folosind bicicleta pana la metrou fiecare utilizator contribuie la reducerea amprentei de carbon lasata in natura. In orasele din tarile occidentale, in ultimii ani, se investesc din ce in ce mai multi bani in ecologie si protectia mediului si se pune tot mai mult accent pe transportul de calatori ecologic (electric) si mai ales, pe promovarea lui, mai presus de masina personala. Guvernele unor tari investesc bani multi in cercetarea posibilitatii aparitiei de surse noi, eficiente si ecologice, de producere a energiei electrice, iar in tari precum Franta sau Germania, se redescopera frumusetea, eficienta si fiabilitatea transportului electric public. Prin urmare, alinierea la standardele europene precum si adaptarea la cerintele publicului calator a determinat initierea si continuarea proiectului „Cu bicicleta la metrou”.
Asadar, incepand cu data de 17.01.2011, va fi permis transportul bicicletelor cu trenurile de metrou si in zilele lucratoare, dupa ora 21:00. In zilele de sambata, duminica si sarbatori legale accesul va fi permis pe parcursul intregii zile ca si pana acum. Accesul cu bicicleta in trenurile de metrou este permis numai in primul vagon, in sensul de mers, in zona din spatele cabinei de conducere a trenului. Pe parcursul calatoriei, bicicletele sunt asigurate de posesor astfel incat sa nu afecteze confortul si siguranta calatorilor si sa nu deterioreze interiorul vagonului de metrou. Pentru transportul bicicletelor nu se percepe nicio taxa suplimentara, iar accesul se face prin portile de acces destinate persoanelor cu nevoi speciale, dupa validarea legitimatiei de calatorie. Prin masura adoptata Metrorex contribuie la reducerea poluarii si prin aceasta a impactului negativ asupra sanatatii populatiei precum si la reducerea necesarului de locuri de parcare in cazul utilizarii pentru deplasare a metroului si a bicicletei, in locul autoturismului personal.
Beneficiarii acestui program ecologist sunt toti bucurestenii.
Articole similare:
- Vesti noi de la Metrorex In urma deciziei Metrorex de a permite in weekend transportul...
- Comunicat de Presa BateSaua Metrorex martie 2010 In numele Federatiei Biciclistilor din Romania, in numele cetatenilor care...
- O noua incadrare juridica pentru interzicerea bicicletelor in parcuri Deorece s-a adaugat pe panourile de la intrarea in parcuri...
- Corul Biciclistilor la Metrou ...
- Siguranta bicicletelor pentru 22 Septembrie 2008 Pentru evenimentul din 22 Septembrie 2008, la sosirea pe biciclete...
Ianuarie 24th, 2011 at 8:01 pm
Felicitari pentru proiect! Sunt sigura ca ati facut multi ecologisti fericiti de luna aceasta.
Ianuarie 24th, 2011 at 9:26 pm
[...] Asociaţia Bate Şaua cere permiterea accesului permanent la metrou. [...]
Ianuarie 25th, 2011 at 11:20 am
foarte buna initiativa, insa la ce trafic este pe timpul zilei…mare minune sa vrea cei de la metrorex
Ianuarie 25th, 2011 at 4:45 pm
Mi se pare buna ideea, dar cred ca ar trebui sa fie sustinuta cumva de mai multe persoane fizice si juridice. Eu una v-as sfatui sa va asociati cu niste companii care au o politica de responsabilitate sociala in directia protectiei mediului.
In rest, nu ramane de spus ca mersul cu bicicleta chiar este una dintre modalitatile prin care putem schimba ceva in tara asta, sperand sa ajungem la un nivel ca acesta
http://www.romanialibera.ro/stil-de-viata/calatorii/cu-bicicleta-prin-amsterdam-212106.html
Ianuarie 25th, 2011 at 8:06 pm
bravo, felicitari pt initiativa! dar e adevarat, e uneori o imbulzeala ca nu incap toate persoanele de pe peron, d-apai cu bicicletele :-S
Ianuarie 27th, 2011 at 4:46 pm
Si eu sint foarte pesimist ca cei de la Metrorex o sa vrea.
Ianuarie 31st, 2011 at 3:25 pm
felicitari! e un demers pentru o intrare in normalitate!
Februarie 1st, 2011 at 11:11 am
Nu cred ca vor accepta cererea voastra , e prea aglumerat . Oricum bafta
Februarie 2nd, 2011 at 5:50 pm
dupa cum spunea si mihaela mai sus ati facut multi ecologisti fericiti dar nu numai …
sunt multi ( printe ei ma enumar si eu ) care prefera o bicicleta in loc de un anbuteiaj in centrul bucurestului pacat ca sunt prea multi care prefera confortul unei masini dar nu se gandesc la smogul ,timpul si nervi creiati in timpul deplasari spre servici
Februarie 4th, 2011 at 1:49 pm
o idee foarte buna…plus ca contribuie la reducerea poluarii
Februarie 6th, 2011 at 12:27 pm
Felicitari! Ati realizat mare lucru!
Februarie 6th, 2011 at 7:49 pm
E buna initiativa sincer, dar cam greu sa-i convingi pe cei d ela Metrorex sa accepte asa ceva sunt destul de optuzi. Ar putea totusi sa faca ceva si in privinta asta
Februarie 7th, 2011 at 1:27 pm
Super initiativa ..desi am indoieli in privinta probarii acesteia de catre Metrorex..dar never say never:)
Februarie 8th, 2011 at 11:18 pm
Felicitari!, cred ca este primul pas mai important pentru promovarea mersului cu bicicleta. Pacat insa, ca benzile special amenajate pentru biciclisti sunt in mare masura impracticabile, fiind ocupate de masini parcate si sunt prea putine si fara legaturi intre ele. Poate ar fi interesant inca un proiect si in acest sens.
Februarie 13th, 2011 at 5:06 pm
Si unde intri domne cu bicicleta cand lumea se calca in picioare sa se inghesuie sa ajunga acasa mai devreme? Ar fi ok la orele cand nu e aglomeratie.
Februarie 13th, 2011 at 11:00 pm
Ar fi bine sa faca un vagon special pentru bicicleta si cu cat o sa fie mau multe cu atat sa mai adauge vagoane speciale
Februarie 15th, 2011 at 1:37 pm
Felicitari pentru initiativa! Ar trebui restrictionat accesul in primul vagon, cel in care se permite accesul bicicletelor. Astfel cei fara biciclete nu vor fi deranjati si cei cu biciclete vor avea mai mult loc.
Februarie 19th, 2011 at 1:23 pm
Buna initiativa… totusi nu stiu cat de practica este… ar trebui aduse modificari majore metrourilor pentru inmagazinarea bicicletelor in timpul mersului. In unele zile abia au loc oamenii si cateodata trebuie sa renunti si sa astepti urmatorul metrou. Unde sa mai ‘parchezi’ bicicletele?
Martie 18th, 2011 at 12:40 pm
Este foarte buna ideea. Cred ca nu se lasa prea usor convinsi si ar trebui sa se implice cat mai multe persoane care isi doresc asta. Sper sa se rezolve.
Aprilie 29th, 2011 at 3:34 pm
De vagon special de biciclete nu cred ca se poate pune problema. Dar accesul la metrou ar trebui permis bicicletelor in afara orelor de varf, stabilite de metrorex (si nu, nu 04:30-21:00 considerata ca perioada de varf).
In Germania este permis gratuit accesul bicicletelor in weekend si in timpul saptamanii, in afara orelor de varf (6:30-8:00; 16:30-18:00). In orele de varf trebuie cumparat un bilet de copii pentru bicicleta in ‘metrou’ (s-bahn) si accesul este interzis la orele de varf in ‘tramvai’ (u-bahn).
Cat despre pozitia in tren, accesul este permis la prima si ultima usa din fiecare vagon.
Inghesuirea tuturor bicicletelor langa cabina pilotului nu pare o idee geniala in Bucuresti, dar nu cred ca se pune inca problema aglomeratiei prea mari de biciclete la metrou.
Iunie 22nd, 2011 at 3:13 pm
Este geniala ideea..cu totii avem nevoie sa ne miscam mai repede fie la munca fie in alte parti….mersul pe bicicleta este sanatos