RATB renunta la 30% din calatori

RATB “renunta” la 30% din calatori… Asa as reformula eu titlul articolului aparut in alfa news “RATB a pierdut 30% din calatori”. Reprezentantii RATB motiveaza retragerea de pe trasee a vehiculelor prin lipsa de clienti. Este o atitudine pasiva, cum am declarat si in interviu, care denota lipsa lor de interes pentru promovarea serviciilor acestei companii de transport public si pentru dobandirea de drepturi suplimentare in trafic.  Toata lumea stie ca utilizarea autobuzelor sau troleibuzelor se face in conditii de siguranta si confort: trebuie sa fii sigur ca ajungi in timp util la destinatie, fara sa pierzi vremea asteptand in statie sau in autobuz. Ori, in conditiile in care mijloacele de transport stau la coada in spatele autoturismelor personale, ele pierd in favoarea automobilului, ceea ce nicio primarie europeana nu mai accepta la aceasta ora! Retragerea mijloacelor de transport in comun de pe traseu reprezinta abdicarea in fata masinii personale. NU castiga nimeni de aici decat vanzatorii de carburant. Am propus si am sprijinit in repetate randuri pe cei de la RATB sa dezvolte impreuna cu primaria si cu noi politici de lobby si advocacy pentru implementarea unor strategii de transport public, alternativ, incluzand si bine-cunoscutul standard european de “Banda Comuna pentru Biciclete si Transport in Comun”.  Dar nu am primit nicio reactie, nici de la PMB nici de la RATB. Exista in lucru acum un proiect de elaborare a unei strategii de Dezvoltare Durabila a Centrului Bucurestiului, derulat de partenerii nostri din Asociatia Spatiu Urban Bucuresti, in cadrul caruia noi vom include si aceste propuneri. Dar nu este normal sa pregatim noi terenul pentru RATB, in timp ce ei fac un pas inapoi. De mentionat si igiena / curatenia mijloacelor de transport in comun, care lasa de multe ori de dorit pe rutele marginase si nu numai. Acest aspect tine doar de administrarea lor, nu de primarie!

Puteti citi articolul mai jos:

RATB a scos din trafic 10% din autobuze, procentul la tramvaie şi troleibuze fiind mai mic, măsură justificată de reducerea cu 30% a numărului de călători.

“Cel mai mult s-a redus la autobuze, 10%. La tramvaie şi troleibuze s-a redus foarte puţin. Nu se justifică să merg cu autobuzul aproape gol. Când o să fie cerere mai mare o să creştem parcul circulant. Principala cauză care a dus la cererea mică este şomajul. Majoritatea celor care circulau cu mijloacele RATB proveneau din clasa medie, acum puternic afectată de şomaj”, a precizat directorul RATB, Adrian Criţ, potrivit b365.ro.

“Pentru acest lucru sunt doi vinovaţi, RATB şi Primăria Capitalei. Decizia s-a luat în stil comunist învechit şi pasiv, o atitudine proactivă ar fi să să lupte pentru benzile unice de transport în comun”, a declarat pentru alfa news George Culda, preşedintele Asociaţiei Bate Şaua.

“Clienţii nu vin pentru că stau în trafic mult şi din cauza disconfortului din mijloacele de transport. Aceasta este o politică murdară, aruncă vina pe clienţi în loc să admită că au o strategie deficitară”,  a mai spus Culda.

Articole similare:

  1. Biciclistii, cei mai fericiti bucuresteni in ziua protestului de joi: “Ignorati greva RATB. Urcati pe biciclete!” Reportaj pe situl Gandul.info despre invitatia biciclistilor catre bucuresteni de...
  2. Istoria unui accident cu RATB-ul Va prezint in continuare istoricul unui accident, mai degraba incident,...
  3. Probleme De Trafic In Bucurestii Anilor ‘70 ? De aproape 40 de ani primaria Bucurestiului, Politia Rutiera si...

3 Responses to “RATB renunta la 30% din calatori”

  1. raducu Says:

    Dupa ce ca era aglomerat, ai au actionat invers… halal

  2. lucian fotograf Says:

    Pacat de Bucurestiul de alta data unde puteai respira aerul curat…si puteai iesi la o plimbare in aer liber cu bicicleta!

  3. Traficant Says:

    O banda comuna pentru autobuz si biciclete ar fi foarte util. In Londra exista o asemenea banda si foarte multi londonez folosesc autobuzele in loc de masinile personale.

Leave a Reply