Un proiect al

Bate Saua Sa Priceapa Iapa

Cu sprijinul financiar:








Inchirieri biciclete

BateSaua si Velorutia - Atitudini - Ian. 2008

Oameni Buni! Dragi Prieteni!
Incepand cu anul 2007 asociatia "Bate Saua Sa Priceapa Iapa"  a dat startul
 VELORUTIEI. O REVOLUTIE PE DOUA ROTI !
Sa pedalam pentru:
LIBERTATE !
SANATATE !
MOBILITATE !

Cu sprijinul ambasadei Olandei, am inceput derularea unui proiect ce işi  propune sa deschida apetitul locuitorilor Bucurestiului spre utilizarea bicicletei ca mijloc de transport urban sau de agrement.
Proiectul presupune si un studiu social pe baza unor chestionare de opinie pentru a reliefa nevoia de initativa si barierele ce stau in calea utilizarii bicicletei.
 
In cadrul campaniei ? VELORUTIA. O REVOLUTIE PE DOUA ROTI ? - proiect finantat de Ambasada Regatului Unit al Tărilor de Jos la Bucuresti -, Asociatia BATE SAUA SA PRICEAPA IAPA, incearca sa demonstreze ca exista multi oameni in Bucuresti care vor sa circule PE SOSEA fara masina.
Derularea unei campaniii sociale de informare si educare (cu obiectiv principal ?schimbarea mentalitatii bucurestenilor?), prin diferite mijloace de comunicare in masa, vizează urmatoarele obiective :
- Generarea unei schimbari majore de comportament in stilul de viata al bucurestenilor (si romanilor in general)
- Realizarea unui model de ?Campanie de Succes? pentru promovarea valorilor si beneficiilor bicicletei in spatiul urban
- Dezvoltarea unei comunitati virtuale de biciclisti
- Creşterea nivelului de utilizare a bicicletei pe distante mai scurte de 5km, ?n toate formele de activitate (mers la scoala, la servici, agrement).
- Contribuirea la cresterea cooperarii dintre sectorul privat, cel public, non-guvernamental si cel al administratiei publice.
- Infiintarea unei Federatii a Biciclistilor din Romania

Asociatia BATE SAUA SA PRICEAPA IAPA lupta de peste patru ani sa informeze si sa educe natia romanăa in legatura cu tot ceea ce inseamna deplasarea pe bicicleta, sa promoveze avantajele aduse de aceasta in societatea romaneasca, prin:

- Impunerea formelor de deplasare pe doua roti ca alternative ecologice, nedistructive, conservatoare si atragatoare de turisti ?n Romania;
- Implicarea periodica si cu consecventa in activitatile destinate protectiei naturii si reducerii poluarii, prin demersuri si masuri ce conduc la refacerea echilibrului ecologic;


Bicicliştii (Homo Velocipedus): o specie pe cale de aparitie!

Biciclistul nu este o specie aparte, aşa cum cred multi romani, lipsiti de o minima cultura sau de un elementar bun simt. Biciclistul, cunoscut si sub numele stiintific de Homo Velocipedus, este orice om adult cu capul-pe-umăr-si-creierul-inauntru, sofer in 80% din cazuri, care prefera sa nu işi mai distruga sanatatea, nervii, banii si timpul din cauza aglomeratiei de masini cauzatoare de grave probleme ambientale. In restul de 20% din cazuri este un tanar entuziast sau un copil inocent, dornic să isi consume energia pozitiva intr-un mod sportiv.

Biciclistul este in 100% din cazuri, un om inteligent. Cu un IQ mult deasupra mediei? :) ? lucru pe care nu il pot spune despre mai mult de jumatate din soferii care refuza sa se mai deplaseze si in alt mod decat pe patru roti, intr-o carcasa metalica protectoare si izolatoare! Categoric, sub-specia "biciclistilor-soferi" este formata din oameni care si-au pastrat ne-obturate canalele perceptuale si, cu mintea deschisa, evalueaza corect si au o mare capacitate de discernamant. Respect lor?

Cel mult pot afirma ca biciclistul este o pasare rara in contextul actual al traficului de pe meleagurile romanesti. Asa cum au aparut asociatii pentru protectia animalelor sau pasarilor pe cale de disparitie, asa am apărut si noi cei de la asociatia BATE SAUA SA PRICEAPA IAPA: pentru protejarea drepturilor si intereselor biciclistilor: o specie pe cale de aparitie!

ABUZUL DE CIRCULATIE PE PATRU ROTI DAUNEAZA GRAV SANATATII!!
Faceti un efort de gandire si parcurgeti urmatoarea sinteza, pentru uz casnic, didactic sau profesional:
Sa presupunem ca in fiecare zi aveti de parcurs aproximativ 10 km prin aglomeratia urbana a Bucurestiului.
Distanta de acasa la birou / la facultate: 10 km.
In intervalul 8.00 -9.30 respectiv 17.00 -20.00, alternativele de deplasare ar fi:

[Facand o evaluare a timpului "consumat"]:
Timpul parcurs cu autoturismul: 1 ora
Timpul parcurs cu mijloacele de transport in comun: 35 - 45 minute
Timpul parcurs cu bicicleta: 25-30 minute.
Timp zilnic economisit: O ORA
Timp saptamanal economisit: 5 ORE
Timp lunar economisit: 20 ORE!!
Sa transformam si in bani:
Cost combustibil 20 zile/luna x 20 km/zi = 400 km/luna = 40 l benzina (optimist) = 150 ron (fara sa socotesc drumuri suplimentare)
Cost in cazul transportului in comun: 50 ron (abonament pe toate liniile + metrou)
Poate ca 150 ron lunar economisiti personal nu pare o suma mare, dar cei 0,5% (sa zicem ~1 000 oameni) din bucurestenii care solicita de zor conditii mai bune de pedalat fac lunar economie de 40 000 litri de benzina si finanteaza cu 50 000 ron mijloacele de transport in comun.
Probabil ca nu vom ajunge prea curand la un procent de utilizare al bicicletei ca in Amsterdam :), dar faceti calculele singuri pentru situatia in care procentul de 0,5% ar creste la 10%?

Orice initiativa din partea voastra este bine venita si
va multumim anticipat.

Mai multe informatii la :
www.batesaua.ro
www.velorutia.ro

Bateti Saua, nu pierdeti vremea (buna)!
GeoBateSaua - Presedinte

 

 

ATENTIE!
Accesati Blogul Velorutia
pentru informatii curente



 

Harta Velo

SPONSORI





PRIETENI


















www.consumredus.ro



DorDeDuca

Jocuri Online

Copacul de Hartie

Stop CO2

Blog Veloteca.ro