Un proiect al

Bate Saua Sa Priceapa Iapa

Cu sprijinul financiar:








Inchirieri biciclete

Propunere Program National in 10 Puncte

PropunereApel AVAC Romania [Asociatia Victimelor Accidentelor de Circulatie]
"PROGRAMUL NATIONAL IN 10 PUNCTE"
ianuarie 2006

Asociaţia Victimelor Accidentelor de Circulaţie (AVAC), membru al Global Road Safety Partenership (GRSP), al Prevention Routiere International (PRI) şi al Federaţiei Europene a Victimelor Accidentelor de Circulaţie (FEVR) apreciază eforturile recente ale mass-media privind analiza consecinţelor accidentelor de circulaţie şi pentru informarea populaţiei in domeniul siguranţei rutiere.
Anual, in lume se inregistrează peste 1,26 milioane de decese şi 35 milioane de răniţi in accidente pe drumurile publice, aceasta constituind cauza numărul unu
pentru mortalitatea tinerilor intre 16 şi 24 de ani şi cauza mortalităţii numărul doi pentru grupa de varstă 15- 44 ani.
Conform datelor statistice, in Romania s-au inregistrat in 2005 aproximativ 7000 de accidente rutiere grave, soldate cu aproximativ 2592 de morţi şi 5852 de
răniţi grav, costurile suportate de societate, familiile victimelor şi de cei vinovaţi fiind greu de estimat.

AVAC apreciază că in ţara noastră, deşi s-au adoptat măsuri importante, mai ales prin efortul Consiliului Interministerial de Siguranţă Rutieră şi al Poliţiei Romane, problema ingrijorează masiv opinia publică.
Prezenţa zilnică la televizor a consecinţelor accidentelor creşte intensitatea emoţională a cetăţenilor, fără a sensibiliza suficient autorităţile centrale şi locale,
instituţiile şi specialiştii, societatea civilă.
Ca atare, avand in vedere apropiata integrare a Romaniei in U.E., declararea in 2007 a Municipiului Sibiu - Capitală Europeană a Culturii (ceea ce va atrage un
aflux deosebit  de călători din străinătate) şi reflectand preocuparea majoră a presei şi a populaţiei in legătură cu problematica semnalată AVAC propune un "Program Naţional in 10 Puncte" privind demersurile ce trebuie intreprinse pentru a se diminua numărul şi gravitatea accidentelor de circulaţie:

1. Ridicarea siguranţei rutiere la nivel de politică de stat, adoptarea de măsuri in consecinţă: modificarea legislaţiei, programe de educaţie, investiţii in managementul traficului şi in infrastructură etc.

2. Declararea perioadei 2007-2016 ?Deceniul siguranţei rutiere in Romania ? şi adoptarea unei strategii care să aibă in vedere reabilitarea şi modernizarea
drumurilor, construirea de autostrăzi, iluminarea şi semnalizarea corespunzătoare, construirea de pasarele şi garduri, supravegherea modernă a traficului etc.

3. Introducerea factorilor de risc corespunzători in strategia de siguranţă naţională.

4. Modificarea legislaţiei pentru constituirea unor instanţe judecătoreşti specializate in domeniul accidentelor de circulaţie, adoptarea unor proceduri adecvate,
formarea de specialişti şi experţi independenţi, reglementarea transportului de persoane, inăsprirea sancţiunilor, plata despăgubirilor accidentului de către 
vinovat (şi nu din bugetul statului).

5. Realizarea unor campanii  media şi instituirea unei zile a victimelor accidentelor de circulaţie (a 3-a duminică din noiembrie, conform hotărarii Adunării Generale
a ONU).

6. Introducerea cunoştinţelor de siguranţă şi educaţie rutieră pe toată durata şcolii.

7. Realizarea unui sistem de reintegrare socială a victimelor accidentelor de circulaţie şi de consultanţă psihologică a acestora şi a familiilor lor.

8. Educaţia publicului privind politeţea rutieră, acordarea primului ajutor, sprijinirea autorităţilor care efectuează cercetarea.

9. Adoptarea de măsuri pentru adaptarea la standardele europene in ce priveşte dotările şi gradul de securitate activă şi pasivă a autovehiculelor.

10. Organizarea la standardele europene a sistemului de asigurări şi al asistenţei medicale in cazul accidentelor de circulaţie.

Director executiv
Ion MIHAIL

Reprezentantii Asociatiei BateSaua sa Priceapa Iapa sustin marea majoritate a acestor puncte, convinsi fiind ca orice demers social are sanse de succes numai prin implicarea cat mai multor organizatii reprezentative, care au obiective si domeniii de interes adiacente. Ne vom regasi alaturi de reprezentantii AVAC Romania atunci si acolo unde se vor implica in demersurile educative, vizand atat pe utilizatorii de biciclete, dar si pe soferi.



Constientizand ca Romania nu are o cultura prea temeinica in ceea ce priveste bicicleta, si implicit, siguranta biciclistului, suntem constienti ca este nevoie de multa rabdare si diplomatie. Solicitam oricui, sprijinul activ si constructiv.
Tineti minte: "azi sofer, maine biciclist" ti se poate intampla oricui :)!!
NU neglijati nici urmatorul scenariu: bicicleta nu calca grav si decisiv pe nimeni, ba mai mult, mentine sanatatea atat a celui care pedaleaza cat si a celui care respira in apropierea ei!!! [cu cat mai multe biciclete pe strazi, cu atat mai mult spatiu vital pentru oameni!]
O ultima constatare: cand esti pe bicicleta, singurele emisii nocive care ar putea afecta siguranta sau sanatatea (doar) a celui din urma ta, sunt ale tale!

In cadrul proiectului VELORUTIA. O REVOLUTIE PE DOUA ROTI, echipa BateSaua a elaborat pana in prezent doua materiale care vin in sprijinul demersului celor de la AVAC:
- Extras din Codul Rutier, cu privire la circulatia pe bicicleta.
- "Siguranta pe bicicleta" - Manual alternativ de evitare a accidentelor cu automobilele

 

ATENTIE!
Accesati Blogul Velorutia
pentru informatii curente



 

Harta Velo

SPONSORI





PRIETENI


















www.consumredus.ro



DorDeDuca

Jocuri Online

Copacul de Hartie

Stop CO2

Blog Veloteca.ro