Un proiect al

Bate Saua Sa Priceapa Iapa

Cu sprijinul financiar:








Inchirieri biciclete

Lansarea SUB / TUB

LANSAREA SUB / TUB


Bruno Andresoiu, Doru Frolu, Adriean Videanu, Donato Chiarini si Dorin Stefan

Joi, 15 noiembrie 2007, a fost declarata oficial stare de necesitate in randul cetatenilor Bucurestiului, precum si in randul autoritatilor locale ale acestuia. Prin obtinerea avizului de urbanism, nou infiintata Asociatie SPATIU URBAN BUCURESTI [SUB], initiatoarea proiectului TRANSCENTRAL URBAN BUCURESTI [TUB], da consistenta demersurilor "de anticamera" facute in 'fata autoritatilor' de catre asociatia BATE SAUA pentru favorizarea bicicletei in politica de transport urban bucurestean, precum si initiativei concrete a grupului VELO-CITY de acum un an (proiectul 'Retelei de piste de biciclete pentru Bucuresti' la care se lucreaza cu hopuri in prezent).

Conferinta de Presa lansare SUB/TUB

Este evidenta influenta evenimentului - deja traditional, aflat acum la a doua editie - de pe Strada Arthur Verona
(organizat in fiecare an la inceputul verii) prin care "se inchide strada pentru masini si se deschide pentru oameni", de la care proiectul TUB a plecat, propunandu-si sa ajunga pana acolo incat sa defineasca un inel complet in jurul centrului Bucurestiului, inchis accesului auto si deschis accesului pietonal, biciclist sau oricarui alt tip de transport alternativ.

Iata ca, chiar daca "unde-i unul, nu-i putere"... nu trebuie sa uitam de puterea exemplului!
Si este adevarat ca "unde-s multi, puterea creste" ... de aceea, asociatia BATE SAUA a initiat atat parteneriate cu grupul
VELO-CITY, cat si cu asociatia SUB. Ba a mers mai departe si a promovat in ultimii doi ani necesitatea infiintarii Federatiei Biciclistilor din Romania, obiectiv atins in luna octombrie a acestui an.

Am facut acest preambul pentru a se putea urmari felul in care se concretizeaza lupta "velorutionara" pe care o ducem, incercand atat sa luptam prin resurse proprii, dar si prin "aliante strategice". In curand va vom putea anunta parafarea unui parteneriat intre FBR si SUB, ceea ce va da si mai multa greutate obiectivelor propuse in comun.

Trecem din plan strategic in plan tehnic si incercam sa explicam concret ceea ce inseamna acest proiect, numit sugestiv TUB:un demers urbanistic foarte indraznet, cu continut profund revolutionar, cu o logica pe cat de rationala si simpla, pe cat de complexa.
Satui de aglomeratia urbana, un mare numar de arhitecti implicati in acest proiect si-au propus sa utilizeze infrastructura existenta precum si oportunitatile social&culturale + artistic&turistice.
Au identificat  strazile a caror infrastructura si traiectorie convin realizarii unui traseu circular in jurul centrului
Bucurestiului si au dezvoltat un "inel" destinat vietuirii si convietuirii pasnice intre: cladiri istorice + spatii pietonale + turisti citadini + rezidenti agreabili + biciclisti urbani + piete culturale + targuri cosmopolite +...
Obiectivul final al acestui demers fiind eliminarea aglomeratiei dezordonate poluante si impunerea (in sens constructiv, durabil) unei dezordini creative, ordonate si cultivate.

Adriean Videanu, Donato Chiarini si Dorin Stefan
La conferinţa de presă au participat Excelenţa Sa, Ambasadorul Donato Chiarini, Şeful Reprezentanţei Comisiei Europene şi Adriean Videanu, Primarul General al
Capitalei. Acesta din urma a declarat acest proiect (fericit ca initiativa vine din directie privata... si nu va fi supusa imediat carcotelilor anti-autoritati publice...) PRIORITATE a anului 2008! Primăria Municipiului Bucureşti a acordat avizul de urbanism pentru TUB, ceea ce permite ca proiectul să treacă de la faza de iniţiativă publică la faza de studii de fezabilitate.

Adriean Videanu si Donato Chiarini

In plus, in cadrul intalnirii a fost prezentat studiul de impact al proiectului TUB, realizat impreună cu un grup de experţi britanici, specializaţi in spaţii publice.
Spicuind din spusele lui Doru Frolu, unul dintre initiatorii acestui proiect, imaginea TUB-ului proiectata in constiinta bucuresteanului, fie el de tranzit sau de vizit', stramutat, aclimatizat sau marginalizat, cu buletin sau carte de munca..., trebuie sa reprezinte acel spatiu virtual cursiv unde, odata ajuns, poate gasi o realitate paralela, un timp dilatat, un respiro sau un tunel al timpului.

Doru Frolu

Prezent alaturi de GeoBateSaua, Dan Mazilu (Administrator sit si fotograf colaborator BateSaua) a remarcat: "Daca in anul 2008 se va da in folosinta prima "Camera" a TUB-ului, asa cum initiatorii au promis, atunci as fi curios sa aflu care dintre ele va fi. Oare necesita si implicarea unei primarii de sector sau nu?" Vom incerca sa intram in viitor in detalii, in conditiile in care Asociatia SUB a solicitat materializarea unui parteneriat atat cu BATE SAUA SA PRICEAPA IAPA, cat si cu FEDERATIA BICICLISTILOR DIN ROMANIA.

Dan Mazilu si GeoBateSaua

Transcentral Urban Bucuresti

 

ATENTIE!
Accesati Blogul Velorutia
pentru informatii curente



 

Harta Velo

SPONSORI





PRIETENI


















www.consumredus.ro



DorDeDuca

Jocuri Online

Copacul de Hartie

Stop CO2

Blog Veloteca.ro