Un proiect al

Bate Saua Sa Priceapa Iapa

Cu sprijinul financiar:








Inchirieri biciclete

Initiative la Forumul Sigurantei Rutiere

GeoBateSaua la FSR2007

La Forumul Sigurantei Rutiere 2007, a doua editie, organizat de AVAC Romania - Asociatia Victimelor Accidentelor de Circulatie, organizatie partenera a asociatiei BATE SAUA SA PRICEAPA IAPA, am putut trece la treaba in mod concret. Mai exact, daca tot am semnat un protocol de colaborare cu AVAC, acum am avut ocazia sa punem in practica unul dintre obiectivele documentului semnat in ianuarie 2007: "Facilitarea dezbaterilor pe tema necesitatii schimbarii comportamentului in ceea ce priveste mobilitatea, transportul si mai ales, utilizarea masinii personale".

- Am stabilit in cadrul acestui eveniment un contact important cu realizatorul emisiunii "Oglinda Retrovizoare", general in rezerva Virgil Vochina, jurnalist si expert in siguranta rutiera. Am stabilit sa luam legatura in
viitorul apropiat pentru incercarea de mediatizare a problemelor si solutiilor traficului biciclist.

- Ascultandu-l pe Dl. Presedinte al Asociatiei Romane de Bioritm Integrat (ARBI), Nicolae Avram Usurelu, care ne-a prezentat un material pe tema "Bioritmul si accidentele de circulatie rutiera", am aflat ca participantul la trafic, care este foarte influentat de bioritmul sau in ceea ce priveste comportamentul la volan sau la ghidon, isi poate controla reactiile deoarece bioritmul poate fi anticipat cu o deosebita precizie!! Atentie biciclisti: si voi sunteti influentati de bioritm, asa ca invatati sa il "cititi" pentru a sti care va sunt Zilele Critice sau SemiCritice! Concluzia este urmatoarea: Constientizarea de catre participantul la trafic a propriei stari bioritmice poate determina stabilirea unor masuri de precautie suplimentara pentru a se anihila "riscul bioritmic", ce reprezinta o posibila cauza a erorii umane generatoare de accidente.
Nicolae Avram Usurelu

 - L-am cunoscut pe Sub-Comisarul Andrei Ignat / lector universitar doctorand la Academia de Politie "Alexandru Ioan Cuza", om cu o frumoasa initiativa in demersul de a educa pe tinerii studenti ai academiei, viitori oameni ai legii care vor "face legea pe strazi" in viitor: un proiect care ii pune pe acei studenti [de la Academia de Politie] sa tina cursuri de circulatie elevilor si liceenilor. La prima vedere, nimic special. Substratul: constientizand ca actualii politisti nu stiu si nu pot sa comunice, ca nu au usurinta in a se face intelesi si acceptati de cetateni, obiectivul principal este sa ii obisnuiasca pe viitorii politisti sa vorbeasca si pe limba copiilor, si pe limba adolescentilor. Sa deschida gura, sa fie convingatori, sa fie simpatici, fermi, sa stie sa asculte etc. Acest lucru, in profunzime, ne spune noua ca generatia urmatoare de purtatori de uniforma (pe care am criticat-o in public la acest forum, nu m-am putut abtine :)] ar trebui sa fie adaptati la comunicare. Obiectiv foarte indraznet, dar speram sa gaseasca resursele sa fie consecventi si sa transforme acest program intr-o provocare constructiva.
Am ramas surprins sa ii vad pe studentii prezenti la Forum, deschisi mersului pe bicicleta, acceptand ideea ca trebuie sa includem bicicleta in traficul rutier cotidian.

SubComisar Andrei Ignat

- Cu ajutorul D-lui Ovidiu GIURGEA, expert la Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, am descoperit si eu aceasta institutie! Citez: "Misiunea Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor este de a pune in aplicare legislatia din domeniul asigurarilor impartial, cu onestitate si promptitudine; de a proteja, in temeiul legii, consumatorii de produse de asigurari; de a incuraja formarea unei piete sanatoase a asigurarilor; de a promova necesitatea unei mai bune serviri a interesului public."
Stiti ca multi dintre posesorii de biciclete se plang ca nu le putem asigura, in timp ce furturile de biciclete iau amploare. Evident, firmele de asigurari ne dau
replica bazata exact pe aceasta realitate, care fac bicicletele niste bunuri cu grad mare de risc. Am putea incerca un dialog cu legiuitorii, prin intermediul acestei Comisii de Supraveghere a Asigurarilor, care "elaboreaza si/sau avizeaza proiectele de acte normative care privesc domeniul asigurarilor sau care au implicatii asupra acestui domeniu...".

In general, pot spune ca participantii au dovedit un real interes in dezvoltarea unor colaborari, insa din proprie experienta, stiu ca nu exista suficienta initiativa pentru a putea materializa actiuni concrete. Asociatia BATE SAUA va incerca sa stimuleze aceste initiative, limitandu-ne, totusi, la resursele pe care le avem...

Imi exprim dezamagirea provocata de lipsa jurnalistilor. Poate este un punct slab al AVAC.
Imi exprim aceeasi dezamagire provocata de absenta multor altor reprezentanti ai autoritatilor centrale, care erau obligati profesional sa participe.

GeobateSaua

In numele asociatiei, dar si al nou-infiintatei federatii a biciclistilor, personal am punctat necesitatea adoptarii bicicletei ca mijloc de transport urban care reduce drastic riscul accidentelor, comparativ cu automobilul personal, prin diminuarea vitezei de rulare, prin diminuarea masei antrenate in miscare, prin marirea spatiului de manevra disponibil pe strazi si sosele. Am promovat ideea utilizarii bicicletei PLIABILE ca solutie pentru problemele de moment ale orasenilor, respectiv lipsa parcarilor dedicate (rastele) si pericolul marit de furt, precum si lipsa unor reglementari favorabile privind accesul cu bicicleta in mijloacele de transport in comun etc.
Am solicitat sprijinul Poitiei Rutiere in demersurile federatiei de a provoca adaptarea Codului Rutier, sau macar a Regulamentului de Aplicare a Codului Rutier.
Am informat in legatura cu situatia reala in ceea ce priveste motivul invocat de Administratia Strazilor la realizarea pistelor actuale de bicicleta, si anume: standardele respectate (nici macar) de A.S. nu mai sunt obligatorii! Am mentionat insa ca trebuie initiat un proiect pentru schimbarea lor!

Iata lista participantilor care au sustinut referate, prezentari sau simple interventii:
- Prof. Marian NEDELESCU / Presedinte AVAC
- General in rezerva Virgil VOCHINA / jurnalist si expert in siguranta rutiera
- Comisar Sef Petre TOBA / adjunct al Inspectorului General al Politiei Romane
- Profesor universitar doctor Grigore NICOLA / Director al Institutului de Filozofie si Psihologie "Ctin Radulescu-Motru" al Academiei Romane
- Comisar Sef Gino Bosman / Director adjunct Directia Politiei Rutiere din IGPR
- Alexandra Pasca / educatoare gradinita "Voinicel" din Reghin
- Subcomisar Dragos Andrei IGNAT / lector univesitar doctorand la Academia de Politie "Alexandru Ioan Cuza"
- Dana VOICU / Director al Academiei Internationale de Siguranta Rutiera
- Dana CHESAUR / Vesta Investment
- George Culda / Presedinte Asociatia BATE SAUA SA PRICEAPA IAPA, Vice-Presedinte al FEDERATIEI BICICLISTILOR DIN ROMANIA
- Avocat Virgil MELNIC / Presedinte Fundatia Romana pentru Asistarea Victimelor Accidentelor
- Nicolae Avram Usurelu / Presedinte al Asociatiei Romane de Bioritm Integrat
- Doctorand Melania CIOBOTARU / Institutul de Filozofie si Psihologie "Ctin Radulescu-Motru" al Academiei Romane
- Virgil MIHAILOVICI / jurnalist, Asociatia pentru Siguranta Auto

 

ATENTIE!
Accesati Blogul Velorutia
pentru informatii curente



 

Harta Velo

SPONSORI





PRIETENI


















www.consumredus.ro



DorDeDuca

Jocuri Online

Copacul de Hartie

Stop CO2

Blog Veloteca.ro