Un proiect al

Bate Saua Sa Priceapa Iapa

Cu sprijinul financiar:








Inchirieri biciclete

Solicitare Metrorex 2011

SCRISOARE DESCHISA

In atentia :      conducerii Metrorex

Din partea :     asociatiei  BATE SAUA SA PRICEAPA IAPA 

Data :              20.01.2011

 Cu bicicleta la metrou  este unul dintre programele asociatiei BATE SAUA SA PRICEAPA IAPA, alaturi de alte programe educative sau informative pe care le deruleaza echipele organizatiei in colaborare cu alte ONG-uri, autoritati locale, corporatii sau institutii publice.

Pana nu demult activitatea a fost unilaterala, fara o colaborare cu Metrorex. Dorim sa salutam initiativa Dvs. De a extinde intervalul orar in cadrul caruia este permis accesul bicicletelor si sa adaugam cateva propuneri.

In numele Federatiei Biciclistilor din Romania, in numele cetatenilor care utilizeaza Metroul bucurestean, asociatia  BATE SAUA SA PRICEAPA IAPA  doreste sa aduca la cunostinta conducerii Metrorex si a publicului calator, ca TRANSPORTUL INTERMODAL este unul dintre elementele esentiale de planificare strategica a transportului urban, in toate marile aglomerari metropolitane. Transportul intermodal presupune incurajarea (prin conditii de SIGURANTA si CONFORT) utilizarii diferitelor mijloace de transport non-poluante si eficiente spatial pentru a traversa zonele aglomerate ale oraselor sau pentru a acoperi in timp util distante mult prea mari pentru a putea fi parcurse pe jos sau cu bicicleta.

Dorim sa va aducem la cunostinta si faptul ca la ora actuala orice strategie de transport urban inteligenta si productiva, se bazeaza pe PRINCIPIUL PROACTIVITATII, nicidecum pe cel al REACTIVITATII, mai exact se pleaca de la premiza ca mai intai se asigura conditiile de SIGURANTA si CONFORT, dupa care promovarea (prin educatie) noii infrastructuri ii va convinge foarte usor pe cetateni sa isi adapteze din mers noul stil de mobilitate personala.

NU trebuie asteptate cozi de biciclisti la intrarea in Metrou, pentru a se lua o decizie de bun simt : subliniem inca odata ca parcarile publice de biciclete (pazite, accesibile, luminate, vizibile), trebuie sa apara peste tot la statiile de Metrou, astfel incat cetatenii sa fie atrasi sa foloseasca bicicleta in combinatie cu transportul public subteran, ca ALTERNATIVA EFICIENTA la utilizarea automobilului personal.

Deasemenea, spatiile interioare din vagoane trebuie redistribuite astfel incat sa poata adaposti un numar minim de biciclete, deoarece nu trebuie incarcate parcarile publice de biciclete la care calatorii nu se mai pot intoarce in ziua respectiva. Ei trebuie sa le poata transporta catre destinatiile de unde nu mai revin pe acelasi drum. NU sustinem introducerea accesului cu bicicleta DOAR in weekend si in timpul saptamanii dupa orele 21 deoarece bicicleta trebuie utilizata ca mjloc alternativ de deplasare in scopuri utilitare, in timpul saptamanii, atunci cand aglomeratia auto face ravagii in oras ! Evident, sustinem introducerea unui orar adecvat, care sa evite orele de varf cand nici biciclistilor nu le va fi utila o facilitate la care nu vor avea acces confortabil…

Salutam initiativa Metrorex de a nu percepe o taxa suplimentara pentru biciclete. Referitor la posibila plata suplimentara a transportului bicicletei in Metrou, inclinam sa propunem promovarea bicicletei ca PRIORITATE URBANA si sa fie oferite, in continuare,  aceste facilitati gratuit. Lasand la o parte motivele sociale, de mediu sau de aglomeratie urbana, trebuie sa luam in calcul ca astfel vor fi atrasi mult mai multi cetateni spre Metrou, care vor plati astfel calatoria cu Metroul, pe care altfel o faceau cu masina personala. Biciclistii nu sunt niste extraterestrii, sunt niste soferi sau pietoni convertiti ! Astfel, veniturile Metrorex vor putea creste din plata calatoriilor, cu cat mai multi pietoni sau soferi vor avea conditii de transport cu bicicleta in metrou.

Asteptam cu nerabdare o intalnire cu reprezentantii Metrorex.

Va anuntam ca vom organiza in curand o masa rotunda pe aceasta tema (la sediul asociatiei Bate Saua si al Federatiei Biciclistilor din Romania din sos. Iancului nr 100 sector 2 Bucuresti) in cadrul careia dorim sa va avem invitati principali!

 Deasemenea,  vom continua sa dezbatem si noi, in cadrul Grupului de Lucru din Primaria Generala a Municipiului Bucuresti, infiintat de BateSaua si alte ONG-uri acum doi ani, care are ca obiective promovarea utilizarii bicicletei si dezvoltarea unei infrastructuri specifice in Bucuresti, unde va invitam la discutii.

Va vom pune la dispozitie, la cerere, materiale informative cu privire la tipurile de parcari de biciclete, standarde europene, criterii de amplasare.

Va multumim anticipat, cu deosebit respect,

GeoBateŞaua
Presedinte Asociatia « BATE SAUA SA PRICEAPA IAPA »
Vice-Presedinte « FEDERATIA BICICLISTILOR DIN ROMANIA »
0722.736694
geobatesaua@batesaua.ro, geobatesaua@yahoo.com
www.batesaua.ro, www.batesaua.ro/blog
www.velorutia.ro, www.velorutia.ro/blog
www.hartavelo.ro / www.velomap.ro
www.velobello.wordpress.com

Anexa 1

17 ianuarie 2011 
Metrorex se numara printre companiile care deruleaza programe ecologiste. Totodata, urmareste permanent cresterea satisfactiei clientilor, calatori cu metroul, inclusiv a biciclistilor, acestia fiind un segment important al publicului calator. Mersul pe bicicleta ajuta la pastrarea aerului curat. Folosind bicicleta pana la metrou fiecare utilizator contribuie la reducerea amprentei de carbon lasata in natura. In orasele din tarile occidentale, in ultimii ani, se investesc din ce in ce mai multi bani in ecologie si protectia mediului si se pune tot mai mult accent pe transportul de calatori ecologic (electric) si mai ales, pe promovarea lui, mai presus de masina personala. Guvernele unor tari investesc bani multi in cercetarea posibilitatii aparitiei de surse noi, eficiente si ecologice, de producere a energiei electrice, iar in tari precum Franta sau Germania, se redescopera frumusetea, eficienta si fiabilitatea transportului electric public. Prin urmare, alinierea la standardele europene precum si adaptarea la cerintele publicului calator a determinat initierea si continuarea proiectului „Cu bicicleta la metrou”. 
Asadar, incepand cu data de 17.01.2011, va fi permis transportul bicicletelor cu trenurile de metrou si in zilele lucratoare, dupa ora 21:00. In zilele de sambata, duminica si sarbatori legale accesul va fi permis pe parcursul intregii zile ca si pana acum. Accesul cu bicicleta in trenurile de metrou este permis numai in primul vagon, in sensul de mers, in zona din spatele cabinei de conducere a trenului. Pe parcursul calatoriei, bicicletele sunt asigurate de posesor astfel incat sa nu afecteze confortul si siguranta calatorilor si sa nu deterioreze interiorul vagonului de metrou. Pentru transportul bicicletelor nu se percepe nicio taxa suplimentara, iar accesul se face prin portile de acces destinate persoanelor cu nevoi speciale, dupa validarea legitimatiei de calatorie. Prin masura adoptata Metrorex contribuie la reducerea poluarii si prin aceasta a impactului negativ asupra sanatatii populatiei precum si la reducerea necesarului de locuri de parcare in cazul utilizarii pentru deplasare a metroului si a bicicletei, in locul autoturismului personal.
Beneficiarii acestui program ecologist sunt toti bucurestenii.

 

 

 

ATENTIE!
Accesati Blogul Velorutia
pentru informatii curente



 

Harta Velo

SPONSORI





PRIETENI


















www.consumredus.ro



DorDeDuca

Jocuri Online

Copacul de Hartie

Stop CO2

Blog Veloteca.ro